فرهنگ

خیابانی اما با  اشاره به اینکه به اشتباه رسانه‌ها را عامل رویدادهای غیرفرهنگی می‌خوانند، حال آنکه ‌تنها بازتاب دهنده وقایع هستند، با دفاع از فردوسی‌پور و بیان اینکه اعتقاد راسخ دارد یکی از با ادب‌ترین و باشعور‌ترین مجریان تلویزیون عادل فردوسی‌پور است، یک موضوع را در اواخر سخنانش درباره آنچه در ورزشگاه دیده و برایش تکان دهنده بوده، بر زبان آورد که موجب ترکیدن ‌بغضش شد.

خیابانی گفت: «چجوری می‌شه که برنامه نود را مقصر بدانیم در فضای بی‌فرهنگی که در جامعه حاکم است؟ برنامه نود وظیفش گفتن آن چیزی است که داره می‌گه. کی باید جبرانش کند و کی باید اون فضا رو از بین ببره؟ منِ مجری تلویزیونی می‌تونم برم در ورزشگاهی که به مادر من بده و بی‌راه می‌گند؟ من متأسفم که این را می‌گم. توی یکی از بازی‌های استقلال ـ پرسپولیس چهل هزار تماشاگر به مادر من فحش می‌دادند. من این را به صراحت اینجا می‌گویم [بغض] دوست عزیزی که اون روز توی ورزشگاه به مادر من فحش دادی، مادر من تو رو بخشید. منم تو رو می‌بخشم. اما تو رو به خدا، تو رو به شرفت، تو رو به قداست مادرت، تو رو به هر کسی که دوست داری، خانواده ورزشکار‌ها رو توی ورزشگاه فحش نده. چجوری باید گفت؟...».

با این حال با گذشت مدتی از زمان این برنامه، حرف‌های خیابانی که به نفع «جامعه فرهنگ مدار»مان بود، کوچک‌ترین انعکاس بیرونی نداشت. انگار آن لشکری که به جای اشتباهات فنی خیابانی در حین گزارش‌هایش کمپین تنفر از او و یا کمپین درخواست برای حذفش از گزارشگری فوتبال زدند، دوست نداشتند بشنوند که خیابانی آنقدر‌ها هم می‌گویند آدم بدی نیست و نباید برخورد گله‌ای با اتفاقات کرد و از هر آنچه خوشمان آمد در لحظه‌ای قهرمان بسازیم و از هر آنچه بدمان آمد، با ابراز تنفر‌ یاد کنیم.

واقعیت این است که فرهنگ برای بسیاری از مردم، ‌امری غیرضروری است و تنها آنجایی حفظ حداقل‌های فرهنگی ـ و از حداقل‌های فرهنگ نیز حفظ حریم‌های اخلاقی ـ مورد توجه خاص‌و‌عام قرار می‌گیرد که بحث آبرو به میان است. ‌حمله به صفحات لیونل مسی و چند تن دیگر نیز عمدتاً از این جهت ‌نقد ‌می‌‌شد که این مسأله، خدشه‌ای به اعتبار و آبروی ایرانیان در جهان وارد می‌کند. اندکی با خود بیندیشیم و ببینیم در فضای ذهنی جز این‌ به فکر اخلاق بوده‌ایم و بیرون از دایره حفظ آبرو و چهره خود یا جامعه‌مان، در پی حفظ و توسعه فرهنگ و ارزش‌های اخلاقی بوده‌ایم؟


نظرات شما عزیزان:

مرد همیشه آبی
ساعت12:15---23 دی 1392
واقعا برای فرهنگ این کشور متاسفم

نفس هستی
ساعت8:22---23 دی 1392


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: نويسنده ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 23 / 10 / 1392برچسب:, | 7:30 قبل از ظهر | نویسنده : امیـــروبانـــو88 |

.: Weblog Themes By RoozGozar.com :.

  • قالب وبلاگ
  • اس ام اس
  • گالری عکس